Födelsedagsvecka i Kina

Allmänt / Permalink / 0
Natten till söndag kom jag hem efter att ha spenderat en vecka i Kina, en vecka där vi jobbat från morgon till kväll. Intensivt men en väldigt bra vecka... om man ser ur ett jobb-perspektiv....
Om man ser förbi den lilla detaljen att vi var där för att jobba så hade jag väl en liten inre önskan om att ha tid att shoppa liiiiiite. Kan man väl få när man rest hela vägen till Dit.
Så när vi landade i Shanghai tog vi en taxi och åkte raka vägen mot stan och den underbara marknaden i tunnelbanan. Där spenderade vi 2-3 timmar innan det var dags att flyga vidare. Även om vi rest i ca 20h är jag glad vi åkte in då, för det var i princip allt som blev på hela veckan. 
Hittade några saker men blev inte så mycket handlat som jag hade hoppats på.
Nåja, får väl åka dit igen och planera så det finns utrymme för shopping också! 
Hann iallafall med några klassiska middagar med ris"vin" (tveksamt om man kan kalla nåt med alkoholhalt på 53% för vin...) och massa otäck mat, typ maneter, skalbaggar, fågelhuvuden och annat snusk.
Förrutom det så blev jag även firad av fina kollegor eftersom jag fyllde år i fredags. Sång, Prinsess krona och kinesisk gräddtårta- inte dumt alls! En bättre jobbvecka helt klart. 
 
 
Denna veckan väntar firande med familjen, längtar redan - behöver jag nämna att jag älskar fylla år!?
 
/Linnea
 
 
 
 
 
Till top